Radiografia iubirii dintre George Enescu şi Maria Cantacuzino, pe scenă la Opera Naţională Bucureşti

foto: historia.ro

„Jurnalul unei iubiri”, un spectacol de teatru-dans şi multimedia, în două acte, realizat de coregrafa şi regizoarea Andreea Tănăsescu, va avea premiera vineri, 10 martie, ora 18.30, la Opera Naţională Bucureşti.

„Jurnalul unei iubiri” este un spectacol complex de teatru-dans, o creaţie originală realizată în primă audiţie pe scena Opere Naţionale Bucureşti, într-o formulă stilistică şi compoziţională unică, la limitele posibilului, ce îmbină coregrafia performantă cu teatrul de expresie corporală, în imagini, potrivit organizatorilor.

Proiectul s-a realizat în parteneriat cu asociaţia culturală A&A Associated Artist printr-un program nou iniţiat de către Opera Naţională Bucureşti, numit „Lovitură de teatru la Operă”, program dedicat artiştilor creatori români. În spectacol vor juca actorii: Irina Movilă, Armand Calotă, Gavril Pătru alături de balerinii Operei Naţionale Bucureşti Andreea Vălean, Andrea Caleffi, Jacob Connor, George Pleşca, Molly Hall, Uyu Hiromoto, Maria Gogonea, Răzvan Cacoveanu, Cristian Gîdoi, Maxime Latapie, Horia Bucur.

Autoarea conceptului, coregrafa şi regizoarea Andreea Tănăsescu, îşi propune să realizeze o radiografie a iubirii dintre marele compozitor George Enescu şi soţia sa – Prinţesa Maria Cantacuzino, folosindu-se de mijloacele cele  mai inovative, modern-contemporane şi expresive, combinând teatrul cu dansul şi efectele multi-media/sonore. Pe fondul radiografiei marii iubiri, spectacolul dă viaţă şi realităţii perioadei istorice româneşti cuprinsă între anii 1900 şi 1935, cu parfumul şi evenimentele importante care i-au marcat pe protagonişti.

Având ca bază poveştile de iubire ale prinţesei (Maruca) Maria Cantacuzino cu violonistul şi compozitorul George Enescu, textul creat tot de Andreea Tănăsescu proiectează motivul şi modelul faustic în istoria interbelică românească, amorsând în egală măsură memoria ca act de reconstituire, de regăsire a trecutului, cât şi o asociere a istoriei moderne cu mitul şi cu ritualicul.

Spectacolul este un mecanism, o articulare ritmată de pasiune, (cu rătăcirile ei), legând criza personală de destrămarea lumii (a Europei în preajma celui de-al doilea război mondial). Textul spectacolului este inspirat de Jurnalul Mariei Cantacuzino Enescu: „Umbre şi lumini”.

Bilete sunt disponibile online şi la Casa de Bilete a Operei Naţionale Bucureşti.

mm
Liviu Ardelean
Și-a început activitatea în mass-media în anul 2007, făcându-și auzită vocea la mai multe posturi locale de radio din Transilvania. În 2020, a făcut tranziția către domeniul comunicării strategice și a devenit consilier de imagine. Pe lângă activitatea în PR, contribuie cu articole și analize la publicații precum Revista Golan și Educație Privată.

Ultimele articole

Related articles

Leave a reply

Introdu comentariul tău
Introdu numele aici