Borderline Art Space găzduiește marți, 28 noiembrie, începând cu ora 18, vernisajul expoziției de fotografie a artistului Matei Bejenaru, intitulată diapozitiv_02. Curatoriată de Cristian Nae, expoziția poate fi vizitată până pe 14 ianuarie 2024.
Argument curatorial
Cea mai recentă iterație a proiectului diapozitiv, inițiat de Matei Bejenaru în perioada 2019-2020, readuce în discuție relația dintre privirea fotografică și privirea umană sub forma unei meditații asupra condiției imaginii fotografice produse analogic într-o societate inundată de supraabundența imaginilor digitale. El continuă astfel un proiect mai amplu de cercetare a specificității mediului fotografic prin intermediul unei arheologii materiale a dispozitivelor tehnologice, precum și a limbajului și modurilor de a percepe asociate acestor aparate. Tehnologiile optice care construiesc imaginea fotografică cu instrumente analogice și înlesnesc contemplarea atentă a realității înconjurătoare prin intermediul unei priviri augmentate, capabilă să sesizeze detalii, să surprindă situații pe care retina nu le poate înregistra, constituind potrivit lui Walter Benjamin un „inconștient optic”, sunt cele care determină totodată și limitele privirii.
Despre Matei Bejenaru
Matei Bejenaru este un artist născut în 1963 în Suceava care trăieşte şi lucrează în Iaşi. Este absolvent al Institutului Politehnic Iaşi în 1988 şi al Universităţii de Arte “George Enescu” Iaşi, secţia Pictură în 1996. Din 1999 predă fotografia şi arta video la Universitatea de Arte “George Enescu” Iaşi. Este fondator şi director artistic al Bienalei de Artă Contemporană Periferic din Iaşi (între 1997 şi 2008). Este membru fondator al Asociaţiei Vector din Iaşi, fiind şi preşedintele instituţiei în perioada 2001-2011). Între 2003 şi 2007 a fost directorul artistic al Galeriei Vector din Iaşi. Tot în aceeaşi perioadă a iniţiat şi manageriat proiectul de cultură socială cARTier, realizat împreună cu colegi din Asociaţia Vector. În anul universitar 2011-2012 a fost profesor invitat la Université du Québec à Montréal (Canada). În proiectele sale artistice din ultimii ani, prin fotografie și filme video, el investigheaza materialitatea mediului fotografic și politicile de reprezentare în formatul documentar. Folosind platforma tehnologica specifica imaginilor analogice, fie ele statice sau dinamice, el aduce în prim plan procesul fotografic ca martor al crizei singularitatii și al angajamentului artistic.