Premieră absolută la Timişoara. Expoziţia „Corpul imposibil” (The Impossible Body) de Adrian Ghenie, care va conţine o nouă serie de desene dar și picturi create special pentru acest eveniment, se deschide pe 20 aprilie, de la ora 18:00 la Pavilionul ISHO în prezenţa artistului şi a echipei Fundaţiei Art Encounters.
Aceasta este prima expoziție personală în România după 14 ani a lui Adrian Ghenie, unul dintre cei mai importanţi artişti români contemporani, cunoscut în primul rând datorită picturilor sale inspirate de subiecte istorice şi figuri importante ale secolului XX.
Expoziţia poate fi vizitată în intervalul 20 aprilie – 18 iunie în incinta Pavilionului ISHO, între orele 12:00 – 18:00, de miercuri până duminică, accesul pentru public fiind gratuit, potrivit News.ro.
„Suntem încântaţi că Adrian a acceptat invitaţia noastră şi că avem astfel ocazia să vedem în premieră lucrări reflectând preocupările sale actuale, cu o tematică foarte relevantă, cea a relaţiei noastre cu tehnologia. Această expoziţie surpriză completează contribuţia Fundaţiei Art Encounters la efervescenţa unui an special” a declarat Ovidiu Şandor, preşedintele Fundaţiei Art Encounters.
Pentru toţi cei care vor să intre în dialog cu artistul, Fundaţia Art Encounters organizeză pe 21 aprilie, de la ora 18:00, un eveniment special Meet the Artist, care va include un tur ghidat realizat de Adrian Ghenie împreună cu Diana Marincu, curatoarea expoziţiei.
„În cadrul expoziţiei «Corpul imposibil» de la Timişoara, artistul ne va prezenta noi lucrări, inspirate de perioada pandemiei şi de izolarea în spaţiul domestic, când singura legătură cu «lumea» avea loc prin dispozitivele digitale. Aceste teme vorbesc despre relaţia complicată pe care omul modern o are astăzi cu tehnologia, cu social media, cu propriul corp şi cu timpul. Ghenie a observat că există astăzi un nou limbaj al corpului, care impune posturi diferite, dezvoltări anatomice specifice şi prelungiri ale membrelor prin instrumentele tehnologiei. Desenele sunt încercările artistului de a deconstrui şi a reconstrui figura umană respectând nişte volume mari, dar speculând plastic prin toate detaliile care le conţin şi mai ales prin spaţiile goale din jur. Accesul necontenit la tehnologie şi mediul digital ne face, în mod aparent, cel puţin, să fim conectaţi permanent şi legaţi la o reţea colectivă, rămânând în acelaşi timp tot mai singuri”, dezvăluie curatoarea expoziţiei şi directorul artistic al Fundaţiei Art Encounters, Diana Marincu.